v chatu 
 
Vše nejlepší Jetysovi
7.5 00:10 cetlyk

Vše nejlepší Cetlykovi
7.5 08:19 jetys

Pojďte na chat - Noční téma
17.2 10:59 jetys

Pojďte na chat - Noční téma
10.2 20:21 jetys

Pojďte na chat - Noční téma
27.1 12:45 jetys

Pojďte na chat - Noční téma
20.1 16:10 jetys

Pojďte na chat - Noční téma
13.1 12:06 jetys

Jetýsek se zkusí znovu vrátit
13.1 12:06 jetys

Dnes chajda neni
21.10 17:49 jetys

Pojďte na chat - Noční téma
7.10 15:20 jetys

Serpollet typ H (1902) Francie

Autor
sarka 
<<  >>

Vybavení:
nik
Zobrazeno
1767
Přidáno
2009-03-11 19:06:36
Komentáře:
potěší
Body:
nechci


 
Poznámky:
Léon Serpollet postavil svůj první vůz, parní tříkolku, již v r.1887. V r.1889 postavil v dílnách Peugeot čtyři tříkolky Serpollet-Peugeot, roku 1891 představil Serpollet svůj první čtyřkolový vůz, parnímu pohonu zůstal Serpollet věrný i nadále. V r.1900 se spojil s Frankem Gardnerem a založili značku Gardner-Serpollet. Léon Serpollet za volantem svého vozu překonal v r.1902 světový rychlostní rekord (zajel 120,77 km/h). Parní automobily Serpollet se vyráběly do r.1907. Na fotografii se jedná o otevřený dvoumístný závodní paromobil, motor vpředu a pohon zadních kol. Parní čtyřválec, výkon 29 kW (40 koní), maximální rychlost 110 km/h.
V roce 1903 postavil Serpollet na start závodu Paříž-Madrid sedm vozů typu H. Poté, co byl závod v Bordeaux zastaven, měly dva nejlépe umístěné vozy Serpollet průměrnou rychlost 83 km/h.
 
Jak to vidí jiní:
 
Komentáře:
11.03.2009 19:09 maňásek 
Krásné vozítko a pěkné foto.
11.03.2009 20:26 Jan Povysil 
Samohyb:o)... Krasnej stroj:o)
12.03.2009 21:44 cygnus 
Konečně návaznost na dobu, kdy nebude ropa. Jen si nedovedu představit přikládání pod kotel při rychlosti 110 km/h a kde brali za jízdy vodu.
Chcete snímek komentovat? Přihlaste se
TOPlist